Påsk!

Så härligt med långledigt för samtliga i familjen.
Jonas startade ledigheten i torsdags. Då passade jag på att ta med mig Milea och åka till badhuset för lite egentid. Vi började med att åka till nödinge och köpa en baddräkt, lilla fröken fick välja fritt och det blev en lilla med Anna och Elsa från frost. Som tur var fanns den kvar i hennes storlek.
I badhuset hade vi hela barnpoolen för oss själva, så skönt. De flesta jobbar ju eller går i skolan så förutom de som babysimma i varmbassängen var vi tre stycken totalt som badade i hela badhuset, väldigt lyxigt.
När vi var klara och hade duschat ( i en evighet, Milea älskar att duscha) så åkte vi och storhandlade. Hon vill alltid följa med mig men oftast åker jah själv då det går fortast.
Mycket mat kom vi hem med och där henne väntade kusin Adam med familj.
Farfar kom också förbi med påskpresenter till alla barn, så snällt. Milea och Adam fick duplo och Joline en leksak.

På långfredagen kom Julia, Chris och Wilma på en fika.
Jonas fick äntligen tvättat vår bil som var så smutsig och tog med sig återvinning då vi inte kom inne skafferit längre 😂
Ett pass på gymmet för mig på kvällen också, en effektiv dag.

Påskafton inleddes med en fika med farfar, en rpsembuske och choklad hade han med sig :)
Vi tog en promenad i det härliga vädret och åkte sedan till mamma och pappa.
Det bjöds på påskmiddag och bror med barn och deras respektive samt Mio och Alvin var där. Annika jobbade och alla Maries barn har magsjuka, så himla jobbigt så de var hemma.
Fy för det, så jobbigt när de små har de som inte kan säga till.
Barnen var nöjda med dagen och en ännu nöjdare Milea kunde äntligen sätta sitt efterlängtade bajsklistermärke i kiss och bajs kalendern 😂😂
Så duktig min stora tjej.

Idag blir det en lugn dag, kanske lite lek ute. Jonas ska träna, kanske jag kommer iväg också, vore skönt :)

Imorgon tar jag med mig Milea och hälsar på Netta, så längesedan och ska bli väldigt mysigt :)
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: