Första advent!

Måndag morgon och påväg till jobbet. Helgen var super, lekte och nattade barnen på fredagkväll, Jonas var ich åt med en kompis så eftersom barnen sov passade jag på att förbereda min smartphoto beställning.
Rensade massa bilder till scrapbook och inför förskoleboken, fotoboken var redan klar.
Lördagen vaknade vi 6.15, var varar att ta med sig barn och gå upp och äta. Jonas skulle på avdelningsresa och åkte halv nio. Jag och barnen tog årets julkort:) lyckades på försök tre tror jag, helt fantastiskt, inget bråk :) sedan damsög vi lite och åt mellanmål. Joline som brukar sova till närmre 8 var trött tidigt så henne la vi innan 10. Jag och Milea satte oss och pärla armband :) så mysigt. Sedan stekte vi pannkakor för Wilma och Julia skulle komma över på tjejdag. Barnen lekte, vi köpte lördagsgodis, var på lekia, köpte en bok som Milea pratat om länge.
Hade en mysig dag:) blev rester till middag och sedan mys i soffan.
Joline var övertrött så läggningen var lite kaos och tog tid men vid 20 sov iaf två barn;) Då gjorde jag julkort och la hela beställningen, nu väntar vi med spänning:)
Söndagen var lugn, Milea ville åka till mormor och morfar, där blev vi kvar till 16 då vi åkte hem med två trötta barn, blev lek och sedan dansade vi loss i soffan till Milea nya favoritlåt huskatt😂 Slapp i soffan när barnen somnat:)
Nu väntar en ny vecka. Fönsterputsaren kommer idag, sen ska det dammas för att ta fram ljusstakar och stjärnor, tänk att det redan är 1.a advent på söndag!!! Så mysigt! Ser så fram emot denna tid, Milea frågar varje dag om tomten kommer 😃😂 blir bra för henne med en adventskalender så hon ska räkna ner. Planer för veckan är mr Johansson med Jonas bror med familj samt hans pappa, 30 års fest på söndag :) En bra vecka!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: