Dagens barn!

Haha, satte mig en stund ute, tänkte man vilar ju lika mycket inne som ute och behövde luft efter fem dagar på soffan.

Till lekplatsen kommer en klass på lågstadiet skulle jag tro, varpå läraren säger, fram med era datorer, haha.
Vad har hänt, när vi gick i lågstadiet var det papper och penna som gällde, skulle man ha bilder så målande man av nått ute.
Nu ska barnen släpa på datorer, ta kort med dem och sedan göra en presentation i powerpoint.

Va ska man säga, samhället förändras!
Tycker det känns som att det börjar bli lite överdrivet med datorer nu, allt ska göras där.
Man kan väll i alla fall låta barnen vara ifrån de ute, så de kan njuta av naturen som finns i alla fall, de sitter tillräckligt framför skärmarna ändå.
Till och med på dagis ska de ju vara iPad nu förtiden så att de ska lära sig saker säger dem. Men jag vet inte, vad hände med pussel, sällskapsspel, samt pyssel?

Vet att jag kanske låter lite gammalmodig men detta är min åsikt!

Njut nu av sommarvädret!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: